کمی صبر کنید

بازاریابی اینستاگرام

بازاریابی و تولید محتوا در اینستاگرام

بازاریابی اینستاگرام

بازاریابی اینستاگرام یک از بهترین و پربازده ترین روش های بازاریابی در ایران است و بسیاری از برندها و شرکت های معتبر جهانی در این شبکه اجتماعی فعالیت جدی می کنند. با توجه جمعیت بالای کاربران و محدودیت دسترسی به شبکه هایی نظیر فیسبوک و تلگرام، افراد زیادی به سمت این شبکه جذب شده اند و از این جهت بازار و پتانشیل خوبی برای ارئه محصولات و خدمات وجود دارد.
جمعیت کاربران ایرانی چیزی در حدود 25 میلیون نفر است (البته به طور غیر رسمی) و این نشان از وجود فرصتی عالی برای بازاریابی است اما با توجه به اینکه بازاریابی یک علم تخصصصی است و میزان رقابت در اینستاگرام هم بشدت بالا است، برای موفقیت در این شبکه ای اجتماعی لازم است با تخصص و مشاوره درست وارد شوید.
آژانس بازاریابی دیجیتال دیلاکو، به طور تخصصی در زمینه بازاریابی اینستاگرام فعالیت می کند و می تواند در زمینه فروش محصولات یا خدمات در هر کسب و کاری که باشید به شما مشاوره دهد و راهکارهایی مفید ارئه دهد. ما نمونه کارهای خوبی در این زمینه داریم. اگر قصد دارید بصورت حرفه ای در اینستاگرام بازاریابی کنید بهتر است با ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان ما بهره مند شوید.


مزایای بازاریابی در اینستاگرام

بازاریابی در اینستاگرام فرصت های خوبی را در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید محصولات و خدمات خود را معرفی کنید. از آنجایی که سایر شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک و تلگرام فیلتر هستند، اینتساگرام از محبوب ترین شبکه های اجتماعی در ایران است و فضای بسیار خوبی برای بازایابی فراهم است.
در زیر برخی از بهترین مزیت های بازاریابی در اینستاگرام را لیست کرده ایم:

  1. کم هزینه بودن نسبت به سایر روش های بازاریابی
  2. تعداد بالای کاربران و وجود بازار
  3. افزایش فروش محصول یا خدمات
  4. افزایش آگاهی از برند
  5. ارتباط مستقیم با مشتریان
  6. رایگان بودن پلتفرم اینستاگرام

با بازاریابی در اینستاگرام، شما این شانس را دارید تا دیگران را از حضور خود آگاه کنید، محصولات یا خدمات خود را معرفی کنید و در مورد آنها اطلاعات بدهید. 


چگونگی بازاریابی در اینستاگرام

بسیاری از مردم تصور میکنند با راه اندازی یک پیج اینستاگرام و گذاشتن چند پست تبلیغاتی در مورد محصولات و یا خدماتشان می توانند موفق شوند ولی جالب است بدانید که فقط 10 درصد برندها در این شبکه موفق می شوند و مابقی به این دلیل که بدون برنامه ریزی وارد شده اند شکست می خورند.


به دلیل تخصصی بودن بازاریابی و رقابتی بودن فضا در اینستاگرام، نیاز به برنامه ریز دقیق وجود دارد. هر چه دقیق تر برنامه ریزی کنید احتمال موفقیت شما بیشتر خواهد شد. از آنجایی که برنامه ریزی نیاز به تخصص و تجربه بالایی دارد معمولا برون سپاری می شود و مدیریت آن در اختیار فرد یا شرکتی دیگر قرار می گیرد.


برنامه ریزی و مدیریت اینستاگرام معمولا به یک شرکت یا آژانس بازاریابی سپرده میشود و شرکت مورد نظر باید با برنامه ریزی و تولید محتوای مناسب خواسته های شرکت را برآورده کند.
یکی از سرویس های اصلی ما در آژانس دیلاکو بازاریابی در اینستاگرام و مدیریت پیج اینستاگرام است. اگر شما فرصت یا تخصص کافی در این زمینه را ندارید، می توانید آنرا به ما بسپارید. ما براساس تجربه ای که از نمونه کارهای متعدد خود بدست آورده ایم، می توانیم با برنامه ریزی دقیق و سنجش ظرفیت بازار، اهداف شرکتی شما را میسر کنیم و یک اینستاگرام حرفه ای را به شما ارائه دهیم.


نحوه انجام بازاریابی در اینستاگرام

همانطور که گفته شد بازاریابی در اینستاگرام نیاز به برنامه ریزی دقیق دارد. منظور از برنامه ریزی تعیین هدف، راه های رسیدن به آن و مشکلات احتمالی پیش رو است.
روال برنامه ریزی در آژانس دیلاکو، با تعیین اهداف و نیاز سنجی آغاز میشود که مشخص می کند شما دقیقا به دنبال چه چیزی هستید و چه خواسته ای از فعالیت در اینستاگرام دارید. سپس به شناسایی مشتریان و بازار هدف می پردازیم، در ادامه به تولید محتوا برای مشتریان شناسایی شده می پردازیم و با انجام روش هایی، سعی به جذب هر چه بیشتر این مشتریان می کنیم.
روال کار بصورت عمومی در زیر آورده شده است:

  1. شناسایی اهداف بازاریابی
  2. شناسایی مشتریان و بازار هدف
  3. شناسایی محتوای مناسب و تولید آنها
  4. شناسایی را های ارتباط با بازار هدف 
  5. جذب بازارهدف به اینستاگرام شما
  6. ترغیب مخاطبان به تعامل با پیج
  7. بالابردن میزان فالو، لایک و نرخ تعامل
  8. افزایش فروش محصول یا سرویس

تهیه استراتژی مهم ترین بخش برای بازاریابی در اینستاگرام است که مشخص می کند باید از چه تاکتیک ها و روش هایی در چه زمانی و برای کدام دسته از مشتریان استفاده کنیم. تهیه استراتژی در موفقیت تاثیر زیادی دارد.

آژانس بازاریابی دیلاکو، براساس تجربه حاصل از نمونه کارهای متعدد، می تواند در زمینه تهیه استراتژی و برنامه ریزی به شما مشاوره دهد. 


هزینه بازاریابی در اینستاگرام

هزینه بازاریابی در اینستاگرام متغیر است و بسته به خواسته ها و نیاز هایی که شما دارید تغییر می کند. به عنوان مثال اگر هدف و خواسته شما فقط افزایش آگاهی از برند یا افزایش وفاداری مشتری باشد هزینه بازاریابی کمتری خواهید داشت. ولی اگر قصد فروش محصولات در اینستاگرام را دارید قیمت ممکن است بالاتر برود. حتی میزان رقابت موجود در بازار نیز بر هزینه بازاریابی تاثیر گذار خواهد بود.
برخی عوامل موثر بر هزینه بازاریابی اینستاگرام، در زیر لیست شده است :

  1. نوع فعالیت در اینتساگرام
  2. هدف از بازاریابی در اینستاگرام
  3. نوع محصولا یا خدمات
  4. میزان رقابت موجود در بازار 


این نکته را در نظر داشته باشید که
هزینه بازاریابی در اینستاگرام معمولا بصورت ماهانه محاسبه و در قرارداد ذکر میگردد، به عبارت دیگر لازم است ماهانه، بودجه ای برای بازاریابی در اینستاگرام تخصیص دهید.


قیمت بازاریابی در اینستاگرام در آژانس بازاریابی دیجیتال نیز از عوامل بالا تبعیت می کند اما به طورکلی، قیمت پایه بصورت جدول زیر است:

نوع فعالیتهزینه و قیمت پایه
فروش محصولات بصورت مستقیماز 700 هزارتومان به بالا
افزایش وفاداری مشتریاناز 500 هزارتومان به بالا
فروش خدمات از 500 هزارتومان به بالا
افزایش آگاهی از برنداز 400 هزارتومان به بالا


قابل ذکر است که این قیمت ها کاملا تخمینی  و برای آشنایی است و قیمت اصلی با توجه به پیچیدگی و عوامل بسیار، پس از بررسی کامل و دقیق ارائه می شود.

برای اطلاع دقیق تر از قیمت ها با ما تماس بگیرید.


قرارداد بازاریابی در اینستاگرام

اگر قصد برون سپاری بازاریابی اینستاگرام خود به هر شرکتی را داشته باشید، عقد قرارداد از ملزومات و بایدهای شروع این همکاری است. براساس این قرارداد مجری یا همان شرکت بازاریابی، موظف است بر طبق مفاد قرارداد، موارد خواسته شده از طرف کارفرما را انجام دهد و نیاز ها و خواسته های وی را اجرا کند. از طرف دیگر کارفرما نیز تعهدات خود را انجام می دهد. عقد قرارداد برای جلوگیری و حل اختلافات احتمالی بسیار مفید خواهد بود.
در آژانس بازاریابی دیلاکو، قرارداد ها هم بصورت حضوری و هم غیرحضوری عقد می شوند و سپس نسخه های امضا شده تحویل طرفین داده می شود.
از مواردی که در عقد قرارداد بازاریابی در اینستاگرام حتما باید ذکر شود در لیست زیر آورده ایم :

  • قیمت و هزینه بازاریابی
  • خدماتی که باید ارائه شود همراه با جزئیات آنها
  • اهداف و خواسته های بازاریابی
  • تعیین زمان تعیین شده برا بازاریابی
  • تعیین معیارهای اندازه گیری موفقیت یا شکست

 معیار موفقیت یا شکست باید مشخص باشد و در قرارداد ذکر شود. البته باید توجه داشته باشید که برای موفقیت در اینستاگرام و رسیدن به اهداف و معیارهای مشخص شده، چیزی در حدود 2 ماه تا 6 ماه (بسته به عوامل ذکر شده) طول خواهد کشید. این تصور را نداشته باشید که همه چیز یک شبه اتفاق خواهد افتاد.

بازاریابی در اینستاگرام

اگر به دنبال بازاریابی در اینستاگرام هستید ما می توانیم این کار را به طور حرفه ای برای شما انجام دهیم.